Podczas jesiennych oraz zimowych dni wielu z nas skarży się na odczuwalny spadek sił witalnych. Wpływ na niniejszy stan rzeczy wywiera wiele czynników, zarówno tych pochodzenia wewnętrznego, jak i zewnętrznego. W związku z tym, w okresie jesienno-zimowym poszukujemy informacji na temat skutecznych sposobów na walkę z problemem przesilenia jesiennego. I chociaż większość z nas sięga po suplementy diety, warto wiedzieć, że nie wszystkie z nich okazują się być skuteczne. W poniższym poradniku przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych sposobów na to, jak odzyskać witalność! Ponadto, dowiesz się czym jest moringa i jak jej suplementacja może wpłynąć na Twoje zdrowie oraz codzienne samopoczucie.

Spis treści

  1. Kiedy dni stają się coraz krótsze, brakuje nam witalności;

  2. Jak radzić sobie z brakiem witalności w sezonie jesienno-zimowym?

  3. Organiczne liście moringa – źródło witalności i dobrego nastroju!

  4. Skuteczność organicznych preparatów z suszonych liści Moringa Oleifera;

  5. Na co zwracać uwagę podczas zakupu suplementów diety z Moringa Oleifera?

  6. Podsumowanie;

  7. Literatura.

Kiedy dni stają się coraz krótsze, brakuje nam witalności

Jesień to wyjątkowy czas w ciągu roku. Już na przełomie października i listopada zaczynamy wyraźnie dostrzegać fakt, iż dni stają się coraz krótsze. Co za tym idzie, dostęp do światła słonecznego zostaje ograniczony, a to przekłada się na szereg konsekwencji, które często manifestują się poprzez odczuwanie stanu osłabienia i spadku sił witalnych. Przyczyną niniejszego stanu rzeczy jest między innymi niedobór witaminy D3 w organizmie, która w okresie wiosenno-letnim syntetyzowana jest w naszym ciele za pośrednictwem promieni słonecznych. Liczne badania potwierdzają, iż zbyt niski poziom witaminy D3 może odpowiadać za uczucie przewlekłego zmęczenia, spadek odporności organizmu, a nawet spadek nastroju.

Niemniej jednak, niedobór słońca to niejedyna przyczyna spadku naszej witalności w okresie jesienno-zimowym. Wpływ na niniejsze zjawisko wywierają także czynniki związane z codziennym stylem życia. Zarówno dieta, jak i aktywność fizyczna w tym wyjątkowym czasie podlega zmianom, niestety tym niekorzystnym. Utrudniony dostęp do świeżych oraz smacznych warzyw i owoców sprawia, iż nasza dieta staje się bardziej uboga w wartościowe witaminy i minerały. Ponadto, deszczowa i zimna aura nie zachęca nas do wykonywania systematycznych ćwiczeń fizycznych, co tym samym przekłada się na spadek sił witalnych, jak również ogólnej kondycji fizycznej organizmu.

Przyczyną pogorszonego samopoczucia w okresie jesienno-zimowym może być także obniżona jakość powietrza. Wraz z rozpoczęciem sezonu grzewczego zwiększa się produkcja spalin, które odpowiadają za powstawanie zagrażającego naszemu zdrowiu smogu.

Nie podlega wątpliwości fakt, iż okres jesienno-zimowy stanowi wyzwanie dla naszego organizmu. Dlatego też, zanim jeszcze odczujemy spadek sił witalnych, powinniśmy wprowadzić do naszej codzienności szereg zdrowych nawyków, dzięki którym poczujemy się zdrowsi i bardziej szczęśliwi.

Jak radzić sobie z brakiem witalności w sezonie jesienno-zimowym?

Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie kilka prostych wskazówek, których wprowadzenie do swojej codzienności, pomoże Ci w odzyskaniu witalności!

  • Po pierwsze: ZADBAJ O SWOJĄ DIETĘ. Pamiętaj, że zrównoważona dieta jest podstawą naszego zdrowia. Dlatego też, każdego dnia staraj się spożywać minimum 400g świeżych warzyw i owoców. Ponadto, wymień białe pieczywo na produkty pełnoziarniste, pij odpowiednie ilości wody i unikaj napojów gazowanych, a w szczególności sztucznych napojów energetycznych. Dodatkowo, wyeliminuj ze swojego jadłospisu wszelkie produkty przetworzone, nadmierne ilości czerwonego mięsa, nadmierne ilości tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, a także słodycze, alkohol oraz tytoń.

  • Po drugie: NIE ZAPOMINAJ O AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ. Naukowcy od lat podkreślają, że wykonywanie systematycznych ćwiczeń fizycznych wywiera wysoce pozytywny wpływ zarówno na nasze zdrowie, jak i samopoczucie psychiczne. Wykonuj przynajmniej 20-30 minut ulubionych ćwiczeń każdego dnia, a już po kilku tygodniach przekonasz się, jak wielką różnicę w Twoim życiu może spowodować systematyczny ruch.

  • Po trzecie: ZNAJDŹ CZAS NA ODPOCZYNEK I EFEKTYWNY SEN. Pamiętaj, że Twoje życie powinno być zrównoważone. Oprócz czasu na pracę i codzienne obowiązki, każdego dnia znajdź także chwilę dla siebie, podczas której zaznasz uczucia odprężenia i spokoju. Nie zapominaj także o tym, że efektywny sen jest niezwykle ważny dla zachowania zdrowia i równowagi psychicznej. Dlatego też, staraj się każdej doby przeznaczyć około 7 godzin na regenerujący sen.

  • Po czwarte: WZBOGAĆ SWOJĄ DIETĘ O NATURALNE SUPLEMENTY Z MORINGA OLEIFERA. Wsparciem w okresie jesienno-zimowym może okazać się dobrana do indywidualnych potrzeb organizmu suplementacja witamin i minerałów. Zamiast sięgać po syntetyczne preparaty, warto wybrać te, które tworzone są wyłącznie na bazie naturalnych składników, takich jak moringa.

Organiczne liście moringa – źródło witalności i dobrego nastroju!

We współczesnym świecie zwracamy coraz większą uwagę na naturalne metody wspierania organizmu. Jest to niezwykle ważne w sezonie jesienno-zimowym, podczas którego najbardziej narażeni jesteśmy na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych. Dlatego też, postanowiliśmy przedstawić Ci niezwykłą roślinę o nazwie Moringa Oleifera, która nie bez powodu od wieków nazywana jest „drzewem życia”. Moringa to zielonolistna roślina, która w naturalnych warunkach wzrasta na terenie Indii oraz Afryki. Chociaż niewielu z nas zdaje sobie z tego sprawę, jej niezrównane właściwości zdrowotne doceniane były już tysiące lat temu. Moringa Oleifera to bowiem jeden z niezastąpionych składników medycyny ajurwedyjskiej, która odznacza się wysoką skutecznością leczenia.

Współcześni specjaliści z dziedziny medycyny, fitoterapii oraz zdrowego odżywiania także podziwiają niezwykłe właściwości tej zielonej rośliny. Co więcej, jest ona prawdziwym liderem na liście produktów super-foods. Wszystko to dzięki zawartym w niej składnikom odżywczym, których skoncentrowana moc jest na tyle silna, iż przewyższa właściwości zdrowotne jarmużu oraz zielonej spiruliny. Moringa to jednak coś znacznie więcej niż źródło witamin i minerałów. W jej składzie znajdziemy także spore ilości białka roślinnego, niezbędnego w diecie osób, które na co dzień rezygnują ze spożywania mięsa. Ponadto, w liściach Moringa Oleifera znajdziemy ponad 46 antyoksydantów, a także nienasycone kwasy tłuszczowe.

Skuteczność organicznych preparatów z suszonych liści Moringa Oleifera

Liście Moringa Oleifera i moc działania zawartych w nich składników odżywczych, stanowią częsty przedmiot badań naukowych. Wiele z nich dotyczy wpływu niniejszej rośliny na zwiększenie sił witalnych. Okazuje się bowiem, że obecne w liściach witaminy oraz minerały mogą odpowiadać za poprawę naszego samopoczucia również w sezonie jesienno-zimowym. W tym miejscu warto zwrócić uwagę przede wszystkim na bogatą zawartość witamin z grupy B (w tym kwasu foliowego). Witaminy z grupy B odpowiedzialne są bowiem za wspomożenie czynności układu nerwowego, a tym samym za zwiększenie naszych zdolności do zapamiętywania i długotrwałej koncentracji. Ponadto, witaminy te przyczyniają się do podniesienia nastroju, a ich systematyczna suplementacja zmniejsza ryzyko rozwoju zaburzeń depresyjnych w przyszłości.

Analizując wpływ Moringa Oleifera na siły witalne człowieka, należy także podkreślić wysoką zawartość witaminy D oraz magnezu. Dodatkowo, nie bez znaczenia dla naszego samopoczucia oraz dla funkcjonowania układu nerwowego są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3, omega-6 i omega-9, które stanowią podstawę diety śródziemnomorskiej, uznawanej za najzdrowszą dietę na świecie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wpływu liści moringa na siły witalne, zapoznaj się z informacjami zawartymi w poniższych artykułach naukowych:

Na co zwracać uwagę podczas zakupu suplementów diety z Moringa Oleifera?

Liście moringi wzbudzają coraz większe zainteresowanie konsumentów. W związku z tym, niejednokrotnie znajdziemy ją w składzie preparatów, które mają na celu przywrócenie nam sił witalnych. Niestety warto wiedzieć, że nie każdy suplement diety zawierający w swoim składzie liście Moringa Oleifera jest sobie równy. Wręcz przeciwnie! W tym miejscu warto przypomnieć, że przytoczone powyżej badania naukowe dotyczą wyłącznie liści Moringa Oleifera w czystej postaci.

Dlatego też, marka ME Moringa for Life produkuje swoje suplementy diety (dostępne w formie pudru, kapsułek, tabletek lub herbaty) wyłącznie z organicznych liści Moringa Oleifera, które wzrastają na ekologicznych plantacjach na terenie słonecznej Kenii. Niniejsze produkty dostępne są w sklepie Perla Negra, który specjalizuje się w sprzedaży produktów premium.

Produkty marki ME Moringa for Life dostępne w sklepie Perla Negra są nie tylko w 100% organiczne, ale przede wszystkim bezpieczne dla naszego zdrowia i środowiska naturalnego. Co ciekawe, na mediach społecznościowych niniejszej marki możemy śledzić proces wzrastania moringi, co daje nam pewność, iż produkty z niej powstające są zarówno bezpieczne, jak i w pełni ekologiczne.

Podsumowanie

Jeśli w okresie jesienno-zimowym zmagasz się z problemem spadku sił witalnych, już dziś warto wprowadzić zdrowe zmiany do swojej codzienności. Zacznij od przestrzegania zasad zrównoważonej diety oraz systematycznej aktywności fizycznej. Wprowadź także naturalną suplementację suszonymi liśćmi Moringa Oleifera, które stanowią nie tylko źródło witalności, ale przede wszystkim zdrowia i dobrego samopoczucia.

Literatura:

  1. Mune Mune MA, Nyobe EC, Bassogog CB, Minka SR, Yildiz F. A comparison on the nutritional quality of proteins from Moringa oleifera leaves and seeds. Cogent Food & Agriculture. Volume 2, 2016 - Issue 1. doi.org/10.1080/23311932.2016.1213618;

  2. Sreelatha S, Padma PR. Antioxidant activity and total phenolic content of Moringa oleifera leaves in two stages of maturity. Plant Foods Hum Nutr. 2009 Dec;64(4):303-11.doi: 10.1007/s11130-009-0141-0;

  3. Tshingani K, Donnen P, Mukumbi H, Duez P, Dramaix-Wilmet M. Impact of Moringa oleifera lam. Leaf powder supplementation versus nutritional counseling on the body mass index and immune response of HIV patients on antiretroviral therapy: a single-blind randomized control trial. Randomized Controlled Trial. BMC Complement Altern Med. 2017 Aug 22;17(1):420. doi: 10.1186/s12906-017-1920-z;

  4. Vergara-Jimenez M, Mused Almatrafi M, Luz Fernandez M. Bioactive Components in Moringa Oleifera Leaves Protect against Chronic Disease. Antioxidants (Basel). 2017 Dec; 6(4): 91. Published online 2017 Nov 16. doi: 10.3390/antiox6040091.