W USA wzrasta zaufanie do organicznych produktów

Rodziny w USA coraz częściej decydują się na produkty organiczne i aż 81 procent z nich deklaruje, że przynajmniej czasami po nie sięga. Jest to jeden z wniosków wynikających z ankiety przeprowadzonej w styczniu 2013 roku przez Stowarzyszenie Handlu Organicznego (OTA).

Consumersurveyinforgraphicweb.jpg

Wyniki badań oparte są na odpowiedziach pochodzących z 1239 gospodarstw domowych w USA. srodło: OTA

banner ROSSOGIUSTO.png
Coraz więcej rodziców wybiera żywność organiczną przede wszystkim ze względu na zdrowie swoich dzieci (taką deklarację złożyła prawie połowa - aż 48 procent ankietowanych). Do produktów najczęściej kupowanych wymieniano owoce i warzywa. Zaraz za nimi plasują się: pieczywo, ziarna, nabiał oraz żywność pakowana. Sprzedawcy nie pozostają obojętni i wychodzą naprzeciw tej grupie konsumentów z coraz szerszą i atrakcyjniejszą ofertą.


Ankietowani do najważniejszych zalet żywności organicznej zaliczyli: brak toksycznych i trwałych pestycydów oraz nawozów sztucznych (30 procent), brak antybiotyków i hormonów wzrostu (29 procent) oraz naturalny, niemodyfikowany genetycznie wygląd i smak (22 procent).


Wśród konsumentów wzrosła również świadomość znaczenia pieczęci USDA. Produkty nią opatrzone wybierane są częściej od tych, które jej nie posiadają. Ponadto w porównaniu z poprzednim rokiem zwiększyło się zaufanie ankietowanych - zwłaszcza młodych rodziców, do żywności organicznej.

Czy ma dla was znaczenie jak powstały produkty których na codzień używacie?



 


Opublikowano: 05 sty 2014
Napisany przez: Perla Negra
Kategoria: Spiżarnia
Comments powered by Disqus